Malaysia Pasukan Yang Kuat - Penolong Jurulatih Thailand



Kami harus bekerja keras , itulah ungkapan penolong jurulatih thailand Anurak Srikerd apabila bakal bertemu pasukan Malaysia bagi perlawanan terakhir kelayakan piala dunia 2022 kumpulan G .

Malaysia pasukan yang kuat , sasaran kami untuk ke kelayakan ke piala asia tanpa bermain play off. Kami harus menang dan saya percaya dengan pemain saya.

12 pasukan teratas automatik layak ke pusingan akhir piala asia 2023 , tempat ketiga akan bermain pusingan kelayakan manakala tempat keempat harus bermain di play off merebut slot ke pusingan kelayakan.

" Pemain bintang pasukan Thailand , Suphanat Mueanta berkata mereka akan mengalahkan pasukan Malaysia, sekaligus kemenangan pertama pasukan Thailand dibumi UEA."

Perlawanan sebelum ini menyaksikan pasukan thailand sekadar seri ketika bertemu pasukan indonesia 2-2 manakala tewas kepada UEA 3-1.

Suphanat Mueanta

" Setiap pemain thailand mahukan kemenangan , bagi menempatkan kami ke pusingan kelayakan piala asia 2023 dan akan menggembirakan penyokong kami - ujar Suphanat yang baru berusia 19 tahun. "

Perlawanan  pusingan pertama sebelum ini menyaksikan pasukan Malaysia menang bertemu Thailand dengan jaringan 2-1 pada November 2019 di Stadium Nasional Bukit Jalil .

Perlawanan diantara Malaysia bertemu Thailand akan disiarkan secara lansung di saluran Astro Arena dan RTM 2 pada pukul 12:45 tengah malam ini .